Miss Butterfly's Stories: My mind speaks.

Wednesday 18 December 2013

My mind speaks.

Kan dah cakap,
distance itu cumalah noun. 
Ia cuma,
pengukur sejauh mana kesetiaan kita,
pengukur sejauh mana kecekalan hati kita,
pengukur ketabahan kita,
pengukur ❤

Aku?
Aku,
cukup kuat,
cukup tabah,
cukup setia,

cukup sudah cukup untuk disakiti buat ke berapa kali ntah.

_______________________________________________________________________________


Okay, back to normal. Atas tu cuma nukilan yang fikir-terus-taip. Kekadang tak faham dengan mereka yang jantina nya lelaki ni. Mudah sangat untuk mereka mengungkapkan sayang, cinta, rindu. Walhal baru sehari dua kenal. Lepas tu bila kita ni sebagai perempuan, mula lah dah ada perasaan untuk membalas balik sayang, cinta, rindu. 

Tapi . . .

Lain pula jadinya, setelah tahun pertama, tahun kedua dan tahun ketiga berlalu. Pada waktu ini, bila distance mula dijadikan alasan untuk tidak mampu lagi mengungkapkan sayang, cinta dan rindu. Disaat aku sudah memunyai perancangan yang seterusnya, disaat aku sudah mula meniti jambatan untuk keseberang sungai. Kenapa sekarang? Kenapa noun itu juga yang dijadikan alasan?

Maka, disitu timbul pula pelbagai alasan-alasan lain yang diberikan sebagai backup untuk menutupi kesalahan mereka. *if you know what i mean, maybe girls understand*  

Kenapa begitu mudah untuk mereka melepaskan, menguraikan ikatan yang sedang disimpul? Haish. Sedih sedih sedih. Tapi ego mungkin lagi tinggi, setiap hari ego ni bebisik, "kau kuat, kau punya impian, dia bukan lah penghalang, move on because the train will not wait for you"

Bukan dia yang ku tunggu. Kalau ada jodoh, kalau jodoh itu kuat, InshAllah tak kemana. Aku berhak untuk mendapatkan yang lebih baik atau sama baik seperti mu. Kerana, aku berdoa disujudku setiap waktu, berikanlah ku jodoh yang baik yang mampu membimbing ku ke jalan-Mu. Amin.


xoxo,
MissB




2 comments:

Thanks for the comment ^.^//

[close]